2krát na kole po Jižních Čechách - tipy pro chrty i povaleče

Poslední dva víkendy jsem strávila v okolí Budějc (kde by chtěl žít každý) a oba na kole. Byla jsem oběma trasami tak nadšená, že se musím podělit.

LEVEL 1: Pohodový kochací placatý výlet nádhernou jihočeskou krajinou. 
Trasa: České Budějovice - Bavorovice - Zliv - Hluboká - Munice - Zliv - Pištín - Břehov - Žabovřesky - Křenovice - České Budějovice.

Nechce se mi to klikat do mapy, ale je to asi 35 kilometrů po absolutní rovině. Dá se ujet za chvíli, anebo taky za celý den (přesně 12 hodin, průměrnou rychlost raději nepočítat:-), jako jsme to jeli my v rámci legendární akce "Žíznivá šlapka", která spočívá v ujetí dané trasy nejlépe na starém kole s občerstvovací zastávkou v každé ze jmenovaných vesnic.
Kdybych měla vypíchnout zajímavosti po trase, tak je to trampolína na Hluboké, jídlo v Municích a diskotéka v Křenovicích:-)


LEVEL 2: Z Budějc do Lenory a ti největší chrti i zpět
Výlet s opravdu vtipným výškovým profilem, ale nádhernou krajinou, po většinu času po cyklostezckách a lokálních silničkách bez provozu. Během cesty jsem řekla asi tisíckrát, jak je to tu krásný. Trasa na mapě má  74 km. My se ještě popelili kolem Lenory, zajížděli na koupání, hledali zbytky naší třídy (měli jsme v Lenoře sraz s gymplem po sedmi letech), takže výsledné statistiky a můj výkon sezóny (na trekovém kole jsem byla letos poprvé): 80 km, 1180 výškových metrů nastoupáno, průměrná rychlost 22, 5 km/hod a teplota zničujících 36°CJinak odkaz na mapu zde.

A taky jsme u Lenory objevili úžasný penzion - restauraci - statek, kde chovají spoustu zvířat, mají to tam opečovávané a je tam moc milá obsluha - Pension Ida. Super cíl výletu. Jinak ti nejnamakanější, nejnahecovanější a nejpracovitější jeli tuto trasu ještě ten samý den zpátky! Borci. A varování - nejhorší je kopec na Křišťanov - a to  z obou stran.

Komentáře