Pik Korženěvské - expedice léto 2016 - prvopočátek nápadu

Článek přesunut na nový web 
http://outdoorova.cz/hory/pik-korzenevske-expedice-leto-2016-prvopocatek-napadu/
 

Letos se chystáme na netradiční dovolenou, respektive na mou první expedici. Pokusíme se vystoupit na Pik Korženěvská (7 105 m n.m.) v Tádžikistánu. Existují samozřejmě i výrazně těžší sedmy, ale i lehčí. Tak by se jednalo o docela hodnotný výstup.

První nápad na takovýto podnik padnul loni v srpnu při návratu z luxusní dovolené ve Švýcarsku, kde bylo celý týden azuro a vylezli jsme na čtyři čtyřtisícovky. Z nich asi nejzajímavější byl Zinalrothorn (4 221 m n.m.). Rozuměj, nejsem lezec ani horolezec, spíš vysokohorský turista. Ale na Zinalrothornu už bylo občas i nějaké exponovanější lezečtější trojkové místečko a hodně mě to bavilo.

Cestou z dovolené jsme vezli kluka, co si nás stopnul přímo v kempu v Saas Fee (mimochodem, když přespíte v Saas Fee kdekoliv placeně, i v kempu, máte v ty dny zdarma lanovky. Tedy, i kdybyste spaní v kempu nakonec nevyužili, stejně si tu noc zaplaťte, ušetříte asi polovinu ceny lanovky:-). Když jsme dělali pauzu na kávičku na Furka pasu, začal Svoboďák se stopařem řešit, na jaký kopce by kdy rádi jednou jeli. A dostali se i na Pamír, třeba na "Koržu".

V tu chvilku mi to pěkně zarezonovalo. Dříve jsem cestovala mimo Evropu na skoro měsíc co půl roku. Na treky, do hor, potulovat se do Asie i jinam. Pak jsem ale začla být jakoby trochu přecestovaná. A následné 3 roky jsem spíš preferovala kratší a akčnější dovolené - cyklistické, skialpové, canyoningové. Teď už bych ráda zas někam na delší dobu. Poté, nějaký ten "stán" ve střední Asii či Jižní Amerika byl taky můj plán. A treků už jsme se taky nachodili dost, takže to chtělo "neco navíc". Nesměle jsem se teda Svoboďáka zeptala, jestli bych na něco takovýho teoreticky byla schopná vylézt i já. A prý jo, že by tam neměly být těžší místa, než teď ve Švýcarsku. No a bylo to:-) Nápad se ještě více "zreálněl" o dva měsíce později, kdy jsme se stavili podívat v La Sportiva Factory Outlet , zda nemají ve slevě dámské pohorky na rychloupínací mačky. (Mimochodem, když budete mít v Itálii cestu kolem, nevynechejte jejich outlet. Když budete mít štěstí, dají se tam pořídit super kousky - buď po testování, vzorové kolekce nebo třeba boty s mázlým lepidlem na špičce za bezkonkurenční ceny). Pohorky bohužel neměli, zato vysokohorskou botu v mém čísle jo, a fakt za dobrou cenu....

Komentáře